lørdag 23. juni 2007

Historien om Tilblivelsen av Min Tegneserie #1


Det begynte med tre tegneseriestriper jeg lagde da jeg studerte illustrasjon på en skole i Danmark. Den gangen visste jeg ikke at dyr hadde anatomi. Jeg kunne f. eks. si: "Å? Har dyr anatomi?" Læreren synes ikke de var noe bra. "De er ikke sjove, og figurerne er stereotype". Det slo meg allikevel ikke ut og jeg begynte å bære dem fram og tilbake, i håp om at noen ville legge merke til dem, og bekrefte meg i at de var morsomme. En dag var det ei som sa: "Du bærer på de der tegningene hele tida. Er du stolt av dem eller?", "Neei. Jeg skal bare bort dit med dem", sa jeg. Sannheten var jo selvfølgelig at jeg var veldig stolt. Spesielt av den gule fargen jeg hadde lagt på i bakgrunnen. Det er nok også den jeg er mest stolt av den dag i dag.

Ingen kommentarer: