tirsdag 7. august 2007

Endelig har jeg fått mulighet til å komme ut og tegne naturstudier. Det har lenge vært intensjonen, men tida har ikke strukket til. Jeg har tro på at å veksle mellom å tegne naturstudier og å tegne etter fantasien, gjør en til en bedre tegner. Blant annet har jeg vært nødt til å skjerpe min evne til å fordele de svarte/grå og hvite tonene for å tydeliggjøre motivet. Det har vært en seig kamp med nedturer og en del frustrasjon, men jeg synes at jeg har begynt å forstå et par ting sånn etterhvert. Her er noen tegninger fra Kongens Have og Fælledparken i København, tegna i juli/august.













1 kommentar:

Erik Petri sa...

Du ser ud til at have fået taget på de løvfældende træer. Jeg glæder mig til at se en serie med de stedsegrønne som f.eks. Nordmanns gran eller thuja